I. Uwodzi się

W przemyśle rozrywkowym funkcjonuje coś takiego jak „teaser”. To próbka produktu – gry komputerowej – opublikowana w Internecie w celu podrażnienia kubków smakowych grupy konsumenckiej.

Ta bezpośredniość marketingu może wzbudzić podziw. Szczerze żałuję, że nie doczekamy podobnych nazw technik promocyjnych w języku polskim, ponieważ wszystko co obecnie dobre (czytaj: kapitalistyczne) zostało już wymyślone na Zachodzie. I jedyne, co możemy zrobić z naszą wolnością, to pójść w te ślady.

Chyba że udałoby nam się wymyślić i opatentować jakiś rodzimy sposób na zdobycie zainteresowania. I dobrać mu stosowną nazwę, np. „śliniacz”.

Jego działanie dałoby się zaobserwować z chwilą, w której odbiorca przekazu reklamującego nowe „cacko” (np. telefon komórkowy) zaczyna wydzielać obfitą ciecz z ust.

Skuteczność takiej kampanii można by szacować na podstawie wyników, jakich dostarczyłaby obserwacja przeprowadzona na jednostkach dobrowolnie poddających się badaniu. Jednostki te byłyby oczywiście właściwie wynagradzane, więc nie można by oskarżyć obserwatorów o jakiekolwiek nadużycia.

Swego czasu Sony reklamowało swoje odtwarzacze sugestywnym i rytmicznym sloganem „Where do you want to go today”. Na plakatach, które zupełnie zaklejały ogrodzenie dzielące Wielicką od placu budowy, co dzień mijałem odwrócone postacie (4 lub 6 wersji), opatulone etnicznymi nakryciami głowy z dyskretnie wystającymi spod czapeczek stelażami słuchawek.

Where do you want to go today?

Reklamy

Tagi:

Jedna odpowiedź to “I. Uwodzi się”

  1. Magda Says:

    pojechałabym do lasu sosnowego pogapić się na drzewa w słoneczny dzień i ani chybi uczynię jak tylko wiatr przegna chmury znad Mazur pozdrawiam ciepło wszystkiego dobrego:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: